След две седмици мачове на Световното първенство по футбол за жени в Австралия и Нова Зеландия вече е имало повече публика, отколкото през 2019 година във Франция, съобщи ФИФА в петък. От световната футболна централа уточниха, че са надхвърлили очакванията от „всички гледни точки“.
На първите 48 мача е имало 1,222 милиона зрители по трибуните със средна посещаемост от 25 000 на среща. Това представлява увеличение с 29% в сравнение с Мондиала във Франция на този етап на състезанието. Световното първенство през 2019 събра около 1,1 милиона зрители по време на целия турнир, но трябва да се отбележи, че тогава имаше 24 отбора, а не 32, и 52 мача, а не 64.
„Вярвам, че до финала на Световното първенство ще съберем повече от 1,9 милиона зрители“, обясни пред АФП отговорникът за женския футбол към ФИФА Сарай Бареман. „Турнирът беше невероятен дотук, надхвърли всичките ни очаквания“.
Много мачове се играха при напълно разпродадени билети, като този на откриването между Австралия и Ирландия в Сидни, който се игра пред 75 000 души. В Нова Зеландия има по-малко публика.
„Нова Зеландия е страната на ръгбито. Трябва да запалим още фенове за футбола. Но видяхме мачът Португалия – САЩ да се играе пред пълни трибуни, като домакините дори не участваха“, каза още Бареман.
Към днешна дата повече от 1,715 милиона билета бяха продадени – повече от целта на ФИФА – 1,3 милиона.
ФИФА отбеляза още, че мачът между САЩ и Нидерландия от групите се е превърнал в най-гледания двубой с американската история. „Всеки ден подобряваме рекордите. В Колумбия зрителите дори са повече, отколкото на Световното първенство за мъже“, категорична е Сарай Бареман. БТА